Mielőtt műanyag ablakot választunk, érdemes megismerkedni a különböző típusokkal, és felépítésükkel, illetve hogy mik tartoznak az alapfelszereltséghez, és melyek azok a kiegészítők, amikért felárat kell fizetnünk. Itt fontos megjegyeznem, hogy nagyrészt a végösszeget figyelembe véve döntenek az ügyfelek, legalábbis a visszajelzések alapján erre lehet következtetni, de ez nem jó megoldás. Autóból sem vesszük meg a legsz**abbat, mert tisztában vagyunk azzal, hogy a későbbiekben többet költünk majd rá, mintha egy drágábbat választottunk volna. Tudom, „manapság nem tehetjük meg”, hogy a drágább típus mellett döntsünk, de higgyétek el, az olcsóbb később drágább lesz, mint az első pillantásra aranyárban mért műanyag ablakok. Tehát érdemes kicsit spórolni, és inkább később rendelni meg ablakainkat, mintsem egy rossz típust választani, aminek havonta utána kell állítani, mert rosszul záródik, akad, stb., vagy éppen olyan silány minőségű a merevítése (már ha van egyáltalán), hogy rövid időn belül tönkremegy az ablak, főleg, ha fokozott igénybevételnek van kitéve (itt nem arra kell gondolni, hogy nekiesünk egy baltával, hanem pl. napjában többször nyitjuk/zárjuk, mint egy átlagos nyílászárót).
Nem tisztem kitérni a különböző gyártók ablakainak minőségbeli hátrányosságaira, illetve magasztalni sem kívánom az általunk forgalmazott műanyag nyílászárókat, így aki arra számít, hogy részletesen beszámolok a gyártók mocskos kis titkairól, mint pl, hogy mely cég „felejti ki” az acélmerevítést az általa gyártott szerkezetekből, szóval az ilyen véresszájú olvasók most kattintsanak a jobb felső sarokban lévő X-re, mert ez nem az az oldal. Nem állunk be a sorba, mert nem úgy óhajtunk új ügyfeleket szerezni, hogy a konkurenciát „lehúzzuk”.
Kezdjük tehát az alapokkal:
Légkamrák: a légkamrák száma azt mutatja, hogy a műanyag nyílászárok tok és szárnyprofiljában hány elkülönített kamra található. A profil hőszigetelését fokozza, tehát minél több a légkamra, annál jobb a hőszigetelés. Általában.
Fontos, hogy a kamraszám növelése a beépítési mélység növelésével is járjon, mert pl. egy 70 mm beépítési mélységű profilból 7 légkamrásat csak a kamrák közti falak jelentős elvékonyításával tudunk elérni.
Acél merevítés: a műanyag nyílászáró tok és szárnyprofiljában körbefutó (jobb esetben) horganyzott acél. A nyílászáró stabilitását, merevségét, ellenállását hivatott szolgálni.
Vasalat: a vasalat típusától függ nyílászárónk nyitási módja (nyíló, nyíló-bukó, toló-bukó, stb.). A záródási pontok száma is eltérő. Fontos, hogy minőségi vasalatot válasszunk, hiszen ez adja a műanyag nyílászárók lelkét. A vasalat teszi lehetővé a könnyű kezelhetőséget (vagy éppen a kezelhetetlenséget), ez felelős a biztonságért.
Mechanikus résszellőző: ablakaink kilincsének 45 fokos szögbe állításakor a szárny nem zár rá teljesen a tokprofilra, így elérhető a minimális szellőzés.
Hibás működtetés gátló: megakadályozza az ablakok nyíló helyzetéből történő átállítását bukó helyzetre (a régi típusú ablakoknál fordul elő, amikor az ablakszárnyat csak 1 zsanér tartja), vagy fordítva.
Automata szellőző: A műanyag nyílászáró tokjába mart szellőző, mely automatikusan nyit-zár, érzékelve a páratartalmat (a benne lévő poliamid szálak a nedvesség hatására megduzzadnak, és így nyitják a szellőzőt).
FONTOS! Olyan helyiségekben, ahol nyílt égésterű gázkészülék üzemel, min. 1 db automata szellőző beszerelése szükséges!
Csúszófékes nyitáshatároló: Megakadályozza az ablakszárny becsapódását.
Gyermekzár: csak egy bizonyos szögig engedi az ablakszárnyak kinyitását.
Kulcsos kilincs: a kilincs kulccsal történő lezárása (pl. hogy gyermekünk ne tudja kinyitni az ablakot).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése