2011. május 25., szerda

Árajánlat műanyag nyílászárókra, avagy előbb olvassunk, utána panaszkodjunk



Az ablakcsere előtt nyilván több cégtől is kérünk ajánlatot, hogy aztán azokból kiválaszthassuk a számunkra megfelelőt, akár a profil típusát, akár a végösszeget tekintve.
Természetes, hogy felmérjük a piac lehetőségeit, de könyörgöm, ne küldjenek 100 helyre ajánlatkérést, főleg ne úgy, hogy továbbítják az előző cégnek küldött levelet, vagy másolatba beírják a többi cég e-mail címét. Ezzel nem azt fogják elérni, hogy majd mindegyik ablakos cég a lehető legnagyobb kedvezménnyel küldi el ajánlatát, hanem azt, hogy egyáltalán nem küld ajánlatot. Miért? Mert az ablakos cégek, ha máshogy nem is, de hallomásból ismerik a másikat, tudják, hogy milyen terméket forgalmaznak, nagyjából azt is, hogy milyen áron, így kedve sem lesz bajlódni az árajánlat elkészítésével, tudván, hogy a másik cég majd úgyis „alul licitálja” az ő ajánlatát. A másik, hogy az érdeklődő nyilván nem fog utánaolvasni az összes – címlistában szereplő - műanyag ablakos cég termékeinek, így komolytalannak hat az érdeklődés, és arra utal, hogy Önt csak a végösszeg érdekli, és ugye minden cégnél van olcsóbb, egy olyan, aki mondjuk rosszabb minőségű műanyag nyílászárókat gyárt/forgalmaz. Tehát, ha árajánlatot kér, tisztelje meg az ajánlatadó céget azzal, hogy egyesével küldi el az e-maileket, és legalább utánaolvas a cég termékeinek, és nem azt írja, hogy az összes profilból készítsük el az ajánlatot. Azért a saját igényeit minden bizonnyal Ön is fel tudja mérni, így könnyebb a választás egy alap-, illetve egy felső kategóriás termék között.

Ha már több ajánlat birtokában vagyunk, itt az ideje dönteni valamelyik mellett. Amennyiben az ár volt a fő szempont Önnek, értelemszerűen kiválasztja majd a legolcsóbbat, ami nem is biztos, hogy valójában a legolcsóbb. Számtalanszor előfordult már olyan eset, hogy egy-egy kiküldött ajánlat után kaptunk válasz e-mailt, miszerint az általunk küldött ajánlat a legdrágábbak között volt, és ha nem engedünk az árból, nem rendeli meg a nyílászárócserét az érdeklődő. És mivel mi nem engedtünk az árból SOSEM (legfeljebb akkor, ha az ügyfél engedett az igényeiből), ezért nem is került sor megrendelésre. Aztán eltelik x hónap, és az egykori érdeklődő kétségbeesett hangon felhív minket, hogy segítsünk rajta, mert a kivitelező cég nem jött vissza felszerelni a párkányokat, könyöklőket, vagy nem állította helyre a bontott fal sérüléseit (erről az előző posztban már írtam), vagy a redőnyök ára nem tartalmazta a rovarhálókat és szereljünk fel neki néhányat. Ilyenkor sajnos nem áll módunkban segíteni, mert nincs kedvünk egy másik cég által elkövetett baklövések után a helyszínre járkálni javítani, vagy ha bármi probléma lenne a nyílászárókkal, valószínűleg minket venne elő a megrendelő, mert a másik céget nem tudja elérni.
Tehát ha már előttünk van több ajánlat, érdemes összehasonlítani azokat, az ablakos cégnél rákérdezni a nem egyértelmű tételekre, és nem csak a végösszeget nézni, mert a végén csúnyán pofára eshetünk.
Amire érdemes odafigyelni a műanyag ablakok műszaki információin kívül:

  • bontással történő csere esetén az ajánlat tartalmazza -e a helyreállítási munkákat (A takarólécezés nem egyenlő a helyreállítással!!!!!!)
  • az ajánlat tartalmazza -e a párkányokat, könyöklőket

  • panel épület esetén az ajánlat tartalmazza -e a takarólécezést a műanyag nyílászárók MINDKÉT oldalán (a külső oldali borítás ugyanolyan fontos, mint a belső, hiszen a szabadon hagyott PUR hab nem UV-, és nem vízálló)
  • az ajánlat tartalmazza -e a bontott nyílászárók elszállítását

  • amennyiben kértünk redőnyt, az műanyag -e, vagy alumínium, illetve tartalmazza -e a rolós rovarhálót, természetesen csak ha ezt külön kérésként feltüntettük
  • az ajánlat tartalmazza -e az áfát

Tehát kérem, figyelemmel olvassák végig az ajánlatokat, és ne az legyen az első, hogy összehasonlítgatják a végösszeget, és a legdrágább ajánlatokat egyből kitörlik/kidobják, esetleg küldenek egy méltatlankodó üzenetet az ajánlatadóknak, hogy milyen marha drága és adjanak kedvezményt, mert egy tisztességes cég arra adja az árat, amit Önt kért, minden egyes szolgáltatással együtt, és nem a végösszeg alá írja apró betűkkel, hogy az ajánlat nem tartalmazza a helyreállítási munkákat, vagy plusz költségként kerül feltüntetésre, de legrosszabb esetben még csak oda sem írja.
Szóval nem biztos, hogy az adott cég a drága, előfordul, hogy az érdeklődő felületes és figyelmetlen.

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok !

    Remélem ebből is tanulnak a neten bogarászó ablakos céget keresők.

    üdv: Kisdi

    VálaszTörlés